הרב הלל כהן: "בזכות קול התורה – אני מאמין שאף יהודי לא ינזק"

מהדורת הבוקר No Comments on הרב הלל כהן: "בזכות קול התורה – אני מאמין שאף יהודי לא ינזק"

הרב הלל כהן מקייב בריאיון ל'קול חי': "קול התורה שיש בקהילות אצלנו, היא ורק היא תגן על היהודים שנשארו באוקראינה. הרבנים לא עזבו את הארץ אבל בני משפחותיהם כן. נשארנו כאן להמשיך לסייע לעזור כאן למי שנשאר וצריך עזרה"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הלל כהן, מרבני קייב שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר על המלחמה באוקראינה. "אני גר פה כבר 23 שנה, עשינו פה המון ופתאום לקום בבוקר ולשמוע פיצוצים כאלה זה מוזר. הפיצוצים היו כנראה כמה רחובות ממני.

"אני גר בקייב, המשפחה טסה בחמישי לארץ ואני הגעתי לאודסה שרחוקה מצד אחד, אבל אסטרטגית פוטין מאוד רוצה אותה. דמוגרפית ומנטלית, לטענת פוטין – התושבים כאן מזוהים עם רוסיה. הייתה חלוקה מסוימת אחרי נפילת ברית המועצות שלא מצאה חן בעיני כל מיני אנשים.

לדבריו "במרכז ובמערב יותר בטוח כי הציבור יותר פטריוטי, אבל אודסה מעורבת כמו ש'קרים' הייתה יותר רוסית, אבל זה לא משנה כי מדובר בגבולות בינלאומיים שהוא הפר אותם".

עוד אמר הרב כהן בריאיון: "אתמול הייתי בבית הכנסת של הקהילה היהודית כאן וחשבתי על קול התורה שנשמע שם של עשרות בחורים ואברכים שיושבים ולומדים ואמרתי לעצמי אני מאמין שאף יהודי לא ינזק".



0 תגובות